Thursday 22 March 2018

헬싱키 전략 대학


헬싱키 전략 대학
Elina Oinas (회원)
대학 강사, 도슨트 / 계열 교수.
개발 연구, 정치학과.
헬싱키 대학 경제학
전화 : +358 9 19124268, +358 40 5929395.
페트리 펠리 카 (부통령)
지형 정보학 교수.
헬싱키 대학 지질학과.
전화 : +358 9 19151068, 폭도 : +358 50 4154701.
Jussi Pakkasvirta (부통령)
Department of Professor, PhD.
헬싱키 대 정치 경제 학부.
Tel. +358 9 191 23795 (사무실)
Markku Kanninen (부회원)
열대 조경 교수, 박사 (Agr. & For.), VITRI 소장.

Study Visit - 헬싱키 대학교, 2017 년 9 월 10-12 일.
재에서 유래 : 금융 위기 이후 대학의 기능을 다시 상상해보십시오.
헬싱키 대학 주최.
2015-16 년 핀란드 고등 교육은 정부의 광범위한 재정 전략의 일환으로 상당한 규모의 예산 삭감의 현실에 직면해야했습니다.
15 개 대학과 26 개 폴리 테크닉은 향후 4 년간 5 억 유로의 급여로 핵심 공공 기금이 줄어들 것이며 1 억 유로의 연구 자금이 삭감 될 것이라는 사실을 알게되었습니다.
HUMANE의 연구 방문 "재난으로부터 재 부상 - 금융 위기 이후 대학 기능 재편성"은 헬싱키 대 (University of Helsinki)가이 위기를 근본적으로 다시 생각할 수있는 기회를 어떻게 활용했는지 조사 할 기회를 제공합니다.
대학의 전략적 맥락에 대한 통찰력을 제공 할뿐만 아니라, 헬싱키 유학 방문은 대학이 대응 방법을 통해 무엇을하기로 결정했는지, 그리고 재조정 계획을 어떻게 이행했는지 이해할 수있는 기회를 제공합니다.
연구 방문은 비공식적 인 네트워킹 기회와 참여 그룹 활동 및 토론을위한 많은 기회와 함께 집중 1 일 반 반기가 될 것입니다.
Study Ian Creagh 방문 브리핑.
세션 1 : 배경 및 프레임 워크.
유럽과 핀란드의 풍경 헬싱키 대학교 & 예산 대학의 예산 삭감. 정부의 정책은 새로운 전략적 계획을 근거로한다.
세션 2 : 대학 서비스 재발견.
중앙 서비스 및 캠퍼스의 현장 서비스에 기반한 조직 조직 구조 전반에 걸친 서비스 부문 매트릭스로 운영되는 캠퍼스의 행정 직원 서비스 및 프로세스 개발에서의 사용자 중심 접근 방식.
세션 3 : 빅 휠 - 학위 프로그램 및 서비스 개혁.
학제, 단위 및 학부 간의 경계를 초월한 종합 학사 학위 프로그램 및 국가 및 국제 석사 학위 역량 및 고용 가능성의 관점에서 학위 프로그램 구축 새로운 지침에 따라 지원 서비스를 재구성합니다.
세션 4 : 하이 라이프.
경쟁 연구 연구 인프라 프로파일 링 임원 트랙.
세션 5 : 미래 기금을위한 전략.
일치 기금 계획 국제 기금.
세션 6 : 증거 기반 의사 결정.
횡단면 구성 Institutional Research Unit 조직 데이터를 파악합니다.
연구 방문에는 호스트와 참가자 간의 비공식적 상호 작용이 상당 부분 포함됩니다. 이 프로그램은 참가자가 호스트의 학습 내용과 성공 사례를 배울 수 있도록 설계되었습니다. 호스트가 참가자들로부터, 특히 구조화 된 피드백 세션 중에 배우는 것이 중요합니다.
플리커 그룹.
그룹 페이지의 헬싱키 방문 학습 방문에서 참가자들의 사진을보고 업로드하십시오. 아이콘을 클릭하십시오.

세계에서 가장 기능적인 도시 : 헬싱키시 전략 2017-2021.
목차 :
1. 세계에서 가장 기능적인 도시.
헬싱키는 좋은 삶을 살고 있습니다.
헬싱키의 비전은 세계에서 가장 기능적인 도시입니다. 이 비전을 추구하면서, 그것은 주민들과 방문객들에게 도시 생활을위한 최상의 조건을 조성하고자합니다. 이 도시의 전략적 의도는 헬싱키 주민들의 생활을 더 쉽고 즐겁게하기 위해 매번 조금 더 나은 일을하는 것입니다. 헬싱키는 매일 개선하기를 원합니다.
이 도시의 기본 임무는 양질의 공공 서비스를 제공하고 자극적이고 즐거운 삶을위한 조건을 조성하는 것입니다. 헬싱키는 핀란드의 수도로서 핀란드의 모든 사람들이 공동으로 사용할 수있는 거실입니다. 국제적으로 지향되는 대도시 인 헬싱키는 다른 곳에서 오는 사람들에게도 서비스를 제공합니다.
기능적 도시 란 거주자가 일상 생활을 원활하게 할 수 있도록 구체적인 행동과 선택을 의미합니다. 기능적 도시 란 육아 보육이 가까이에 있고, 어린이가 안전하게 학교를 다니며, 노인을위한 서비스에 쉽게 접근 할 수 있으며 도로 작업이 주민에게 최소한의 방해가되도록 수행된다는 것을 의미합니다.
기능적 도시에는 많은 장점과 약점이 있습니다. 기능은 평등, 차별없는 차별, 강력한 사회적 응집력 및 개방적이고 포괄적 인 운영 방식을 기반으로합니다. 헬싱키에서는 모두가 안전하다고 느낍니다. 기능적인 도시는 신뢰를 기반으로합니다. 안전과 상호 신뢰 및 공감은 도시의 경쟁력입니다. 이 도시는 모두를위한 도시입니다. 도시는 함께 지어졌습니다.
기능적인 도시가되는 것은 헬싱키가 진보 된 일상 생활을 창조하는 길입니다. 헬싱키는 안전하고 쾌적하며 부드럽고 쉽고 돌보아줍니다. 헬싱키는 거주자 및 사용자 중심 도시입니다. 젊은 거주자 든, 노인이든, 기능 장애자 든 상관없이, 각 거주자는 양질의 우발적 인 삶을 영위하고 인생의 모든 단계에서 필요한 지원과 서비스를받을 수있는 기회를 갖습니다. 기능성 도시는 노령화 된 사람들과 도움과 지원이 필요한 사람들에게 특별히 유리합니다.
글로벌 문제가 고조되면 기업과 전문가들은 잘 조직되고 신뢰할 수 있으며 예측 가능한 운영 환경을 인식하게됩니다. 최고의 경제 및 비즈니스 정책은 기능적인 도시가되는 것입니다.
살아 있고 매혹적인 도시.
헬싱키는 합리적인 기능성과 원래 거칠음의 조합입니다. 헬싱키는 현대적이고 역동적이며 활기찬 도시로 안전하고 신뢰할 수있는 기능적 환경 속에서 자아 실현과 즐거운 삶을위한 세계 정상급의 기회를 제공합니다.
헬싱키는 매우 특별한 대조를 이룬 도시입니다. 개방적이고 포괄적이며 독창적 인 문화는 끊임없이 새롭고 예기치 못한 것을 만들어냅니다. 도시의 기능과 신뢰성, 세계적인 수준의 교육 및 예술 및 문화 제공, 하이테크 기술, 개방형 데이터의 모범적 사용 및 디자인에 대한 포괄적 인 이해와 결합 된이 기능은 일상 생활을 자극하는 동시에 훌륭한 중요한 글로벌 과제에 대한 해결책을 찾아야합니다.
헬싱키는 관용과 다원주의를 증진시키고보다 국제화되며 흥미로운 목적지와 사건을 창출하는 조건을 제공합니다. 진실하고 생생한 이중 언어주의는 헬싱키의 큰 자산입니다. 이 도시는 실행 가능한 큰 행사의 발전을 촉진하고 주요 문화 및 스포츠 이벤트뿐만 아니라 의회 및 컨퍼런스를 유치 및 창출하는데 투자합니다. 헬싱키는 관광 홍보에 전념하고 있으며 모든 사람들이 도시를 더욱 매력적으로 만들 수있는 아이디어를 내놓을 것을 권장합니다.
헬싱키의 목표는 혁신적인 신생 기업을위한 유럽에서 가장 매력적인 곳 중 하나이며 세계를 살기 좋은 곳으로 만들고자하는 회사와 개인에게 가장 매력적인 지식의 허브가되는 것입니다. 헬싱키는 여러분이 발전 할 수있는 중요한 혁신을 체계적으로 테스트하며, 실제로는 실현 가능성이 충분히 작습니다. 헬싱키는 동시에 자발적이고 조직적으로 믿을만하고 창의적입니다. 주민과 기업이 만들어내는 경제 공유의 새로운 모델은 도시를 포용적이고 경제적 인 방식으로보다 다양하게 만듭니다.
시의 비즈니스 정책의 장기 목표는 민간 부문의 일자리가 적어도 인구 증가율만큼 증가하는 것입니다. 마리아 0-1 지역을 북유럽에서 가장 큰 성장 사업 캠퍼스로 개발하고 의료 분야에서 국제적으로 중요한 혁신 및 사업 환경 인 Meilahti 캠퍼스의 위치를 ​​강화하는 작업이 계속됩니다. 도시 전체는 실험적이고 창의적인 비즈니스 활동을위한 플랫폼으로 개발되었습니다.
리듬의 통제 된 변화를 통해 빠르고 민첩한 조직 문화
헬싱키는 안정적이며 책임감 있고 안전하며 신뢰할 만하지만 동시에 오늘날과 동적이고 역동적입니다. 도시 자체의 기능과 실습을 지속적이고 민첩하게 발전시키는 것은 도시가 공공 서비스에 대한 약속을 지키고, 활기찬 도시 생활을 유지하고 도시의 국제적 매력을 강화하는 데있어 최고의 보장입니다.
모든 활동에서 헬싱키는 서비스 제공 업체로서의 기본 역할을 알고 있습니다. 헬싱키는 사물에 대해 실제적이고 실용적인 관점을 가지고 있습니다. 만족스러운 거주자와 고객은 도시 직원의 업무 만족도를 높이고 거주자의 열정과 창의성을 공유 이익으로 전환시키는 가장 좋은 방법이기도합니다. 거주자와 사용자 만족도는 도시의 성공에 대한 가장 중요한 지표 중 하나입니다.
헬싱키는 세계적인 변화에 대해 더 잘 이해하려고 노력합니다. 헬싱키는 현재 인공 지능과 다른 세계의 기술을 변화시키는 기술에 대한 직원의 이해를 높이고이 개발이 도시에 개방 될 수있는 기회를 제공합니다. 이는 공무원 및 핵심 기획 담당자에게 인공 지능과 신기술에 대한 맞춤식 교육을 제공함으로써 가능합니다. 헬싱키는 디지털화를 최대한 활용하는 세계 도시를 지향합니다.
헬싱키는 의사 결정 능력, 예상하고 대응할 수있는 역량, 그리고 모든 일에있어 질서 정연한 변화를 추구합니다. 헬싱키는 정책 수립 모델 및 서비스 프로세스의 효율성을 향상시키고 관료주의를 완화 할 것이다.
헬싱키는 주로 관료제가 아닌 장소이자 공동체입니다. 도시는 그 독특한 지역, 거주자, 기업가 및 방문객의 도시적이고 공동체적인 존재의 합계입니다.
헬싱키는 창조자로서의 역할과 가능성을 가능하게하는 요소를 점차 이해하고 있습니다. 헬싱키는 거주자 단체 및 도시 개발 및 활성화에 관심있는 모든 사람들과 적극적으로 파트너십을 형성합니다. 서비스 기관이되는 것 외에도 헬싱키는 플랫폼이자 세계에서 가장 진보적 인 공공 부문 생태계입니다. 헬싱키는 디지털 솔루션을 개발하여 거주자가시 또는 다른 배우인지 여부에 관계없이 관심과 관심사에 쉽게 따르고 관여 할 수 있습니다. 헬싱키의 운영 모델은 개방성과 투명성을 기반으로합니다. 헬싱키는 공공 데이터를 개방하고 활용하는 세계 최고의 도시입니다.
도시의 명성 뒤에 가장 중요한 요소와 요소는 주민들 자신입니다. 도시는 완성 된 적이 없지만 공동 노력을 통해 매일 건설되고 있습니다. 건강하고 상호 존중받는 자부심은 도시의 정체성의 일부입니다.
헬싱키는 포괄과 투명성의 국제 선구자로서의 입지를 강화합니다. 헬싱키의 각 거주자는 그들이 진정한 헬싱키 시민이라고 느끼고 그들의 지역 사회에 중요한 어떤 것을 할 권리가 있습니다. 헬싱키에서는 다른 사람들에게 도움이되기 쉽습니다. 이 도시는 거주자와 회사의 신뢰를 유지하고 실제 영향력을 강화하며 포괄 성의 현대 모델을 통해 인구 집단 간의 평등, 서비스 표준 및 상호 이해를 향상시키기 위해 노력합니다. 양성 평등은 도시의 모든 활동에 침투하는 원칙입니다. 양성 평등을 촉진하기 위해 다수의 선택된 서비스에서 성 (gender) 영향을 평가하기위한 연구 기반 프로젝트가 시작됩니다.
이 도시는 대화에 기여하고 시민 참여를 약하게 할 수 있도록 장려합니다. 고객은 항상 자신의 공공 서비스의 이해 관계자입니다.
디자인은 헬싱키를 국제적으로 눈에 띄게 만드는 중요한 특징입니다. 헬싱키는 디자인 대도시로서의 국제적 위상을 강화합니다. 시민들에게 도시의 좋은 사용자 경험은 디자인, 디지털론 및 대화의 조합을 통해 만들어집니다.
이 도시는 최근의 조직 개혁의 목표가 달성되도록합니다. 여기에는 특히 포괄 성, 비용 효율성 및 거주자 지향성뿐만 아니라 도시 전체의 통치 개선이 포함됩니다. 현재의 시의회 임기 중 초점은 조직 개혁의 모든 이익을 보장하고 도시의 지도력 실천을 갱신하는 것입니다. 도시가 주도하고 인력 정책은 윤리적이며 책임 있고 지속 가능한 방식으로 추진됩니다.
헬싱키시는 훌륭한 인재로 리더십을 발휘할 수있는 좋은 곳입니다. 현재 의회 임기 동안, 시는 관리 및 리더십 업무를 개선하고 커뮤니케이션 운영을 발전시킬 것입니다.
도시 문제에 대한 소유권 정책은 공공 서비스의 조직 및 생산, 도시 경제 또는 도시의 광범위한 사회 목표를 돕고 지원하는 종류이어야합니다. 도시의 관심사를 통해 투명성과 포용력이 개발되었습니다. 소유권은 장기적으로 경제적 및 / 또는 기능적 이익을 창출해야한다. 운영 환경이 변화하고 공공 서비스의 대체 솔루션이 증가함에 따라 도시 자체 구조와 도시의 관심 구조가 명백히 분석되어 기능과 공공 서비스가 적절한 방식으로 구성되도록 보장합니다.
2. 지속 가능한 성장을 확보하는 것이 도시의 가장 중요한 과제입니다.
헬싱키의 인구는 지난 10 년 동안 매년 평균 1 % 이상 증가했습니다. 이 속도는 앞으로도 지속될 것으로 보인다. 헬싱키의 성장은 사람들의 호소력과 여기에 사는 사람들의 욕망의 증거입니다. 성장은 헬싱키에게는 긍정적이지만, 동시에 자원을 필요로하는 도전이기도합니다. 인구 집단과 이웃 간의 차별성을 억제하는 것은 도시의 의제에서 높습니다. 사회 응집력을 유지하는 것은 앞으로도 좋고 경쟁이 치열한 도시에서 필수적입니다. 포괄적 인 경제적, 사회적 및 생태적 지속 가능성을 보장하는 것이 성장하는 도시의 핵심 목표 중 하나입니다. 이것은 도시 운영 및 재정의 계획 리듬과 연계하여 지표와 함께 모니터링되고보고됩니다.
특히 아동 및 청소년을위한 양질의 교육 및 유아 교육을 통해 사회적 불평등이 감소합니다. 이것이 헬싱키가 유아 교육에 입학하는 아동을 키우는 것을 목표로 한 이유입니다. 입증 할 수있는 성공적인 긍정적 차별을위한 기금 - 예산은 적당히 증가 할 것이며 직업 훈련과 후기 중등 교육을 목표로 삼을 것입니다. 헬싱키의 모든 학교는 학부모가 현지 학교를 선택하는 데 행복 할만큼 충분해야합니다.
성장이란 도시에 대한 의무를 의미합니다. 우리는 충분한 일, 주거, ​​탁아소, 학교, 도서관, 스포츠 시설 및 의료 서비스가 필요합니다. 교통과 교통은 잘 작동해야합니다. 우리는 취약한 사람들을 돌봐야합니다. 대도시는 광범위한 인간 운명을 보유합니다.
성장하는 헬싱키는 평등 한 기회를 창출하기위한 행동을 필요로하는데, 이는 교육에 대한 모든 투자를 의미합니다. 헬싱키에는 많은 사람들이 있습니다. 이들은 더 짧거나 긴 기간의 심각한 문제들로 어려움을 겪고 있습니다. 그러므로 우리의 사회 보장 정책은 인간적이어야하며 일찍 개입하고 지속 기간이 길어야합니다. 이 도시는 가능한 한 많은 사람들이 일할 수있는 발판을 마련하고 그 가족의 삶을 스스로 관리 할 수있는 조치를 권장합니다. 노동 시장과 사회 전반에 이민자의 지식과 기술을 활용하는 것이 성공적인 통합을위한 조건입니다.
주민의 현실에서의 사회적 분열은 전세계 대도시에서 가장 큰 도시 문제 중 하나입니다. 헬싱키에서는 소득과 복지 측면에서 서로 다른 지역을 차별화하는 것이 매우 중요합니다. 국제 비교를 통해 헬싱키는 대부분의 피어 도시들보다 차별을 더 잘 통제 할 수있었습니다. 앞으로 헬싱키는 유럽에서 분리를 방지하는 방법에 대한 교과서적인 예로서의 입장을 유지하기 위해 노력할 것입니다. 결과적으로, 헬싱키는 모든 지구에서 평등과 복리를 실현하기 위해 노력합니다.
잘 기능하는 주택 시장은 성장의 도전에 대응하는데 중요한 역할을합니다. 이 계획의 목적은 시의회의 임기 (2017-2018) 상반기와 매년 후반 (2019-2021)에 7000 명의 집을 짓는 것이다. 헬싱키는 AM ​​주택 및 토지 이용 계획에 따라 저렴한 임대 주택의 생산에 주력하고 주택 가격을 관리하는 조치를 적극적으로 조사하고 있습니다.
헬싱키는 매년 60 만 ~ 70 만 평방 미터의 바닥 면적을 계획하고 건축을위한 충분한 수의 사이트를 제공함으로써 주택 생산을 지원합니다. 도시는 새로운 주택 개발을 시작으로 점차적으로 경쟁력 및 접근성을 위협하지 않고 지역 및 시장 주도형 주차 시스템을 구축함으로써 도시 건설 비용을 줄이고 도시 구조를 치밀하게합니다.
헬싱키에서는 교통 인프라 투자와 토지 이용이 항상 함께 계획됩니다. 트래픽 인프라 투자는 전체 트래픽 및 전송 시스템 및 인프라의 기능을 보호하기 위해 수행됩니다. 지속 가능한 운송 수단에 대한 여행 몫이 증가 할 것입니다. 모든 운송 수단이 개발 될 것이고 비즈니스에 핵심적인 운송 수단이 확보 될 것입니다. 도시 계획의 실행 계획은 Vihdintie대로 시작됩니다. 해당 지역의 경전철 라인 계획은 이사회 임기 중 결정 단계로 진행될 것이며 Tuusulanväylä boulevard 계획은 앞으로 진행될 것입니다. 말미 (Malmi)에 경전철 라인을 건설하기위한 조건도 조사 될 것입니다. 헬싱키 중심부의 트램 웨이 네트워크 개발과 칼라 사 타마 지역을위한 트램 웨이 계획의 실행이 진행될 것입니다. 헬싱키에 건설중인 새로운 주택 지역과 함께, 충전재 건설도 강화 될 것입니다.
우리는 모든 젊은이들을지지하고 사회적 배제를 방지합니다.
특히 교육과 고용에서 배제되는 악순환은 오늘날 우리 사회의 가장 심각한 문제 중 하나이며 대도시에서 두드러지는 사회적 양극화의 걱정스러운 결과입니다. 이 문제를 인간과 경제적 관점에서, 그리고 안전, 안락 및 비즈니스 이익 증진 측면에서 완화하는 것이 중요합니다.
헬싱키는 관련 파트너들과 함께 불만의 젊은이들에 대한 도전에 대한 체계적인 해결책을 찾기 위해 광범위하고 포괄적 인 프로젝트를 시작할 것이다. 이 프로젝트는 특히 여러 세대에 걸쳐 예외를 검토하고, 이를 바탕으로 제외 사이클을 깨는 새로운 방법을 도입합니다. 고용하기 힘든 또는 제한된 노동력을 가진 사람들은 취업을 도와줍니다. 모국어가 핀란드어 나 스웨덴어 이외의 사람들 사이에서 일하거나 공부하지 않는 젊은 사람들의 비율이 분명히 크다는 사실에 특별한주의를 기울일 것입니다. Ohjaamo (네비게이터) - 모델이 계속됩니다.
헬싱키에서는 아동과 청소년을위한 공공 서비스 사슬이 기본 수준, 즉 지역 출산 및 아동 보건 클리닉, 탁아소, 가족 상담, 학교 보건, 학교, 청소년 노동, 보건 서비스 및 아동에서 강화됩니다 보호. 모든 사람이 평등하고 좋은 삶을 누릴 수있는 조건은 도시 전체에 걸친 양질의 모자 보건, 탁아소, 학교 및 레저 서비스입니다. 헬싱키는 필요할 때 긍정적 인 차별을 적용 할 것입니다. 특별한 지원이 필요한 사람들을위한 교육은 병원 학교를위한 적절한 시설을 조직함으로써 제공됩니다.
헬싱키시의 목표는 모든 어린이와 청소년이 취미가 있으며, 젊은 사람들은 헬싱키를 미래의 가정으로 여기며 헬싱키의 문제에 영향을 줄 수 있다는 것입니다.
불평등을 줄이는 것은 헬싱키의 어린이들과 청소년들에게만 미치지 못합니다. 또한 나이가 많거나 나이가 많은 거주자들 사이에서시는 배제를 예방하고 개인을위한 더 나은 서비스 개념을 맞춤화하기 위해 가장 중요한 개인의 집단을 파악하려고합니다. 이 아이디어는 초기 단계에서 도움을 필요로하는 사람들, 특히 많은 지원이나 보살핌이 필요한 사람들에게 다가가는 것입니다. 그러한 개인을 찾고 외로움을 피하려고 노력할 것입니다. 건강과 복지의 사회 경제적 및 지역적 차이는 연구와 효과에 근거한 방법을 사용하여 감소 될 것입니다. 복지의 차이와 차별화를 모니터링하고이를 처리 할 수있는 조치를 취하여 도시 차원에서 철저히 조사합니다.
평등을 실현할 수있는 기회를 창출하기 위해시는 교육 시설, 시민 참여 및 문화 활동을 위해 시설을 쉽고 안전하게 사용할 수 있도록합니다. 문화 공간 및 시민 활동을 위해 공공 장소 및 빈 건물을 임시로 사용하는 것이 촉진 될 것이며, 도시는 소유하고있는 다른 건물들도 도시가 소유 한 것 이상의 사용을 촉진하도록 노력할 것입니다. Jätkäsaari의 Oodi 중앙 도서관 및 Bunkkeri 스포츠 시설은 지역 서비스를 위험에 빠뜨리지 않는 방식으로 수행됩니다.
헬싱키는 주민들의 정신 건강, 활력 및 물질적 인 삶을 장려하고, 노인 보호 프로그램에 따라 노인들의 자율성과 참여를 강화합니다. 헬싱키는 노숙자와 적극적으로 싸운다.
헬싱키 주민들은 그들의 기술, 훈련 및 재능에 부합하는 직업에 고용되어 있습니다. 노동 시장에 대한 참여가 가장 낮은 그룹에 특히 취업을 촉진하기위한시의 조치와 ​​서비스가 특히 중요합니다. 이 도시는 특히 2 세대 이민자를위한 교육, 취업 및 편입에 대한 투자를 강조합니다. 이민자가 자국에서 취득한 자격은 유연하게 확인되고 인정되며, 이민자의 기술은 가능할 때마다 노동 시장에서 처분됩니다. 기업가 정신은 취업의 한 방법으로 권장됩니다.
국제적이며 생생하고 매혹적인 헬싱키의 행사.
헬싱키는 강력하고 활기차고 다문화적인 자유 민주주의와 관용의 발기인입니다. 성장하는 헬싱키는 다원주의를 허용하고 인구 집단 간의 조우를 가능하게하는 문화를 육성합니다. 이 도시는 새로운 기술과 아이디어, 개방성, 타인에 대한 존중을 배움으로써 사람들이 서로를 포함하고 서로에게 공간을 제공하는 곳으로 번성하며 번성하여 발전합니다.
헬싱키는 다양한 배경과 삶의 상황에서 평등 한 만남과 공동 활동을 할 수있는 많은 기회를 제공합니다. 최고의 품질과 쉽게 접근 할 수있는 문화 및 스포츠 서비스는 사람들을 하나로 모으고 상호 이해를 증진시킵니다. 사람들을 평등과 존중으로 대우하는 것은 도시의 성장과 변화가 모든 사람에게 긍정적 인 것으로 나타나기위한 요구 사항입니다.
국제적인 것은 도시 자체의 가치이지만 도시 비즈니스 정책의 핵심 목표이기도합니다. 헬싱키의 성장은 새로운 일자리 창출의 가능성을 열어줍니다. 거주자가 고등 교육을받은 쾌적한 도시는 외국 기업, 투자 및 관광객을 끌어 들일 것입니다. 헬싱키의 국제적인 호소력을 높이기 위해 고의적 인 국제화가 필요합니다. 고용 기반 이민과 총 이민에 대한 점유율이 권장되고 증가됩니다.
높은 수준의 교육은 국제 전문가들이 헬싱키에서 정착하는 중요한 이유입니다. 영어 교육 및 유아 교육 역량은 두 배가 될 것입니다. 헬싱키 시민들의 언어 능력은 언어 집중과 언어 중심의 훈련 및 교육을 증대시킴으로써 다양 화 될 것입니다. 헬싱키에서는 최초 외국어 또는 제 2 국어 수업료가 첫 학년도에 이미 시작됩니다. 중국어 수업이 확대되고 있습니다. 스칸디나비아 네트워크와 함께 헬싱키에서 일반적인 개념 인 북유럽 스콜란 (북유럽 학교)이 만들어지고 있습니다.
헬싱키는 다양하고 국제적으로 매력적인 예술 문화, 스포츠 및 이벤트 도시입니다. 목표는 도시에서 새로운 특색있는 명소를 창출하는 것입니다. 바나 (Baana) 사이클과 보행자 전용 통로 및 토 뢰른 라하 티 (Töölönlahti) 지역은 고품질의 국제적으로 알려진 문화 및 여가 집단으로 변모하고 있습니다. Suvilahti 지역을 대규모 행사를위한 국제적으로 두드러진 장소로 만드는 가능성을 조사합니다. 가능한 한 박물관의 발전 네트워크가 더욱 강화 될 것입니다. 헬싱키는 다양한 종류의 행사를보다 쉽게 ​​조직 할 수 있도록 허가 및 조직 절차를 강화할 것입니다.
매력적인 도심은 전화 카드이며 헬싱키의 필수품입니다. 헬싱키의 중심 상업 지구는 상업 서비스, 이벤트, 레저 및 시민 참여를위한 매력적인 장소입니다. 도심의 활력은 지역 비즈니스 커뮤니티와 협력하여 개발되고 있습니다.
이 도시는 중앙 비즈니스 지구의 분위기와 기능을 더욱 향상시키고 도심을 통과하는 교통량을 줄이기위한 지하 분배기 도로를 건설하기 위해 중앙 보행자 구역을 확장 할 가능성을 조사하고 있습니다. 항구로. 이행되면, 배급 자 도로는 도로 통행료를 통해 대부분 자금을 조달하게됩니다. 올림피아 터미널과 마켓 스퀘어 사이의 워터 프론트는 도심의 활력을 지원하는 기능적인 전체로 발전합니다.
3. 서비스 개발.
거주자들과 함께, 헬싱키는 조율되고 효율적이며 인도적인 공공 서비스를 개발하고 있습니다. 이 도시는 접근 가능한 전자 서비스의 구현과 디지털화, 인공 지능 및 로봇 화의 활용을 다룹니다. 전자 서비스는 기본이며 날짜 또는 시간에 관계없이 사용할 수 있습니다. 서비스 개발은 계속 될 것입니다. 접근성, 다각화 된 기술, "원 스톱 숍 (one-stop-shop)"원칙 및 거주자와 가까운 다양한 형태의 작업 개발에 특히 중점을 둘 것입니다. 이 도시는 두 가지 언어로 서비스를 제공하고 그에 대한 정보를 제공합니다.
헬싱키는 가능하고 적절할 때마다 전자 서비스를 제공하며 전자적으로 피드백을 체계적으로 수집합니다. 직원들의 복지와 서비스 업데이트에 대한 참여가 강조됩니다.
헬싱키는 세계에서 가장 영향력있는 학습의 장소입니다.
헬싱키에서 전체 도시는 모든 연령대의 사람들을위한 학습의 장소로 활용됩니다. 디지털 기술은 학습 프로세스를 강화하고 시간과 장소에 관계없이 학습을 가능하게합니다.
교육은 고등 교육 기관, 회사, 세 번째 부문 및 다양한 도시 배우들 간의 파트너십 네트워크를 통해 다양 화되고 확장됩니다. 헬싱키에서 공부하는 모든 사람들이 고향에 대해 배울 수있는 평등 한 기회를 얻으려면 학교 수업을 공공 교통 요금에서 제외 할 가능성이 있습니다. 헬싱키는 모든 주민들이 정보 사회에서 필요한 기술을 습득하고 강화할 수있는 기회를 보장합니다.
헬싱키는 미래의 교수법 솔루션이 혁신되고 구현 될 수있는 Älykoulu (Smartschool) 운영 모델을 구축하고 있습니다. 디지털 분석은 개인 수준에서 학습을 진행할 수있는 환경을 제공합니다. 디지털 서비스는 전환을위한 교육을 찾고 전환 과정에서 연구의 방향을 바꾸기 위해 한계점을 낮 춥니 다.
헬싱키는 일생과 정보 사회에서 필요한 기술 습득을 촉진시키는 일종의 육체적 학습 환경에 투자합니다. 밀릴 푸로 (Myllypuro) 지구에서는 헬싱키 메트로폴리 아 응용 과학 대학교 (Helsinki Metropolia University of Applied Sciences)와 관련하여 국제적으로 흥미로운 캠퍼스가 건설 산업을위한 폴리 테크닉과 중등 교육 전문가를 양성하기 위해 설립되었습니다. Mäkelänrinne 학교에서 학업, 스포츠 및 주택을 함께 소집하는 Urhea 스포츠 아카데미 캠퍼스의 건설이 추진됩니다.
교육과 훈련은 도시의 경쟁력을 높이고 활력과 지식을 창출합니다. 선견지명에 근거한 직업 훈련은 구직자와 이민자가 취업하기 좋은 조건을 조성합니다. 이민자의 기술 수준을 높이기 위해 헬싱키는 이민자의 기술, 교육 및 훈련을 향상시키기위한 개발 계획을 수립하고 있습니다. 이 계획은 유아 교육에서부터 성인 교육에 이르기까지 모든 학습 경력을 포괄합니다. 전문 기술 센터 (Center of Expertise) 모델이 더 개발되고, 주정부의 자금 지원이 또한 요구 될 것입니다. 망명자들에게 핀란드의 언어 중 어느 하나에 대한 연구가 신속하게 이루어질 것입니다. 이 도시는 핀란드어 또는 스웨덴어로 제 2 언어로서의 어린이 교육을 충분히 확보 할 것입니다.
헬싱키는 평생 학습을위한 혁신적이고 실험적인 도시로 만들어졌습니다. 선도적 인 핀란드 및 국제 대학, 문화 기관, 개발자 및 회사와의 협력은 실험의 새로운 생태계 창출을 촉진 할 것입니다.
헬싱키는 학문과 과학을위한 훌륭한 장소입니다. 고등 교육 기관의 학생들은 헬싱키의 미래 호소력과 활력의 중요한 부분입니다. 이 도시는 헬싱키 대도시 지역의 대학, 기타 고등 교육 기관 및 학생 네트워크와 긴밀히 협력하여 국제 수준의 수업료 및 연구 조건과 도시의 전략적 목표를 촉진합니다.
헬싱키 주민들은 평등 한 교육의 기회를 누리고 있습니다. 핀란드 또는 스웨덴어 유아 교육과 기초 교육은 매력적인 근교의 교육 서비스를 만듭니다. 헬싱키는 현재 수준에서 아동 보육 서비스에 대한 시민들의 주관적인 권리를 유지할 것이다. 무료 유아 교육의 원칙은 5 세부터 하루에 최소 4 시간 동안 무료로 진행됩니다. 이사회 임기 중에이 원칙을 젊은 연령층까지 확대 할 수있는 결정이 마련 될 것입니다. 유아 교육은 품질, 직원의 영구성 및 안전한 일상 생활을 강조합니다. 헬싱키에있는 학교는 학교 괴롭힘에 대한 야심 찬 프로그램에 참여하고 있습니다.
헬싱키는 훈련 보증을 실제로 적용합니다. 이는 기초 교육 후에 모든 사람들이 중등 학교 또는 직업 훈련 장소에서 공부할 수 있음을 의미합니다. 헬싱키의 목표는 고등 중등 교육 수준에서도 학교 중퇴율을 낮추는 것입니다. 이 도시는 중등 교육을받지 못한 젊은이들에게 더 나은 교육을 제공 할 것입니다. Liberal adult education provides resident-oriented courses based on the changing needs of customers. Each Helsinki resident has the chance to achieve their learning potential. Pedagogics and support for studies level out educational differences by responding to the needs of both the weak and the strong learners.
In Helsinki, children and adolescents have safe and sound learning environments. Helsinki actively collaborates with the State, other larger cities, higher education institutes and researchers, as well as the construction industry to find functional solutions to problems with public facilities and, especially, indoor air in schools. The city is drawing up a Real Estate Strategy, which outlines the planning, construction, maintenance and ownership of the city’s properties. This strategy includes a plan for how to repair or replace buildings where schools, day care centres or play parks suffer from indoor air problems. The objective is to promote the efficiency of use of premises, better utilization of redundant valuable buildings, and to improve the quality of the building stock, upgrade quality risk management etc. using the Life Span Model, and reduce indoor air problems.
A moving and healthy city for all.
Too little exercise is one of the chief factors that mar people’s wellbeing today. Only one-quarter of the population exercise as much as they should for their health. Helsinki is creating the cooperation structures needed for promoting health and wellbeing and is setting out to highlight increased exercise as a pilot project in its promotion of health and wellbeing.
Exercise is increasingly promoted in services provided by the city. The urban environment and the provision of sports and culture offerings are being developed to encourage exercise and everyday physical activity in all districts alike. Children and adolescents are increasingly made to exercise as a part of their everyday life at day care centres and schools. The city is planned and built so as to take into account different kinds of users. Differences between population groups are identified, and services are targeted towards those needing special support and towards high-risk groups. Helsinki actively invites ageing people to participate in exercise and cultural activities. To support the mobilization of residents in this way, the city is launching a marketing and information campaign.
To promote health, the city works on increasing the functional ability of residents and their opportunities for safe self-care and autonomy in their homes. Home care and the wellbeing of its customers and workers are being strengthened in Helsinki, and acute situations are prevented as much as possible. Special attention is paid to the opportunities for functionally impaired persons such as old people to lead an eventful life. Services for the elderly are developed as a whole reaching from early support to the final stages of life. Access to 24 hour care is ensured when it is no longer possible to give safe care at home. The availability and quality of services are evaluated regularly.
Helsinki will build up the kind of health and social services that its residents will wish to choose. Regardless of how the social welfare and health care reform proceeds, Helsinki will develop these services and their availability. The “one-stop-shop” principle is being strengthened and access to care facilitated so as to ensure timely help. Opening hours will be extended and practices smoothed to improve service results and client experiences. Health care centres will remain free of charge. Special attention is paid to the needs of and services for the most vulnerable population groups.
Helsinki participates in the preparation of the health, social services and regional government reform to ensure that issues important to a big city are taken into account. Helsinki guarantees the continuity of services when the responsibility for arranging social and health care transfers to the counties, and will also coordinate the special health care services provided by the city with those provided by HUS, i. e. the Hospital District of Helsinki and Uusimaa. The city will identify new shared areas in services and make sure that resident services function smoothly between the city’s administrative sectors, the county and other actors. Helsinki will ensure that in the reform, organizations of importance to residents have good conditions for low-threshold health and social services.
Living, distinctive and safe neighbourhoods.
Helsinki is a city where all neighbourhoods are living, pleasant and distinctive and in which residents feel they are at home. In Helsinki, diversified and vital neighbourhoods are built by increasing residents’ influence over matters in their living environment. The city invests both in infrastructure and in residents all around the city. Helsinki supports local initiative and cooperation among residents and communities. Residents’ ways of influencing are seen to, and democratic management is secured in city owned rental apartments. Infill construction helps develop both public and private services.
A compact and functionally mixed urban structure provides a basis for urban life. Each neighbourhood in Helsinki has the makings for good everyday life, well-functioning traffic, and for diverse local services and business. The profitability of large local building projects and of the Jokeri Light Rail Line and other rail connections will be secured by sufficient efficiency in land use. Housing provision will be diverse – both in new developments and in infill construction sites, dwellings of all tenures will be built, ranging from Helsinki’s own social housing to non-subsidized owner-occupied housing. The aim is to reduce differentiation and welfare differences between neighbourhoods in Helsinki.
Helsinki is a pleasant city where an interesting cityscape creates good opportunities for encounters and wellbeing. Its architecture is interesting, diverse and of high standards. The high quality of construction gives the city a strong identity and public image.
Helsinki wants to be Finland’s best city for companies. Its urban milieu provides a good growth platform for corporate innovation and an attractive living environment for the labour force. Helsinki creates opportunities for growth by adequately and flexibly planning areas for business and employment. Helsinki supports the business ecosystem and clusters by providing varied locations in easily accessible places. Helsinki considers how to better stimulate innovation-driven entrepreneurship in its own public procurements. The Teollisuuskatu axis is being developed as an important workplace zone and an expansion potential for the city centre.
The city actively strives to develop the logistics conditions for the business community. The reduction in traffic emissions is progressing and health-hazardous emissions are showing a clear decrease.
Helsinki is a pioneer in overall functional smart traffic systems. Due to technological advances, a growing sharing economy and a general ambition to reduce emissions, traffic and transport are becoming one of the fastest-growing sectors today. Helsinki is strongly engaged in this development together with the business community, the State and with other local municipalities in the Helsinki Region Transport area. The city encourages a transition into a demand-driven traffic system. Helsinki serves as a testing platform in the commercialization of new smart mobility solutions enabled by current transport legislation (incl. the Mobility as a Service model) and in the promotion of tomorrow’s technologies.
Helsinki cherishes its valuable wildlife and acts to increase the diversity of the urban natural environment. The ecological quality, accessibility and health effects of green and blue areas will be ensured. The Luonnonsuojeluohjelma nature conservation program is implemented and the forest network is strengthened. The state of Helsinki’s waterways, both inland and coastal, is improved, and attention given to the recovery of migratory fish stocks. In forest and woodland management, the main goal is a planned increase in diversity. To further a cost-efficient management of rainwater run-off, green areas will be increased in the urban structure. Diversity will be enhanced in city parks. During the present Council’s term, a decision will be made regarding the National Urban Park project – on completion of the current study.
Helsinki’s maritime location is part of its fundamental nature and appearance. This dimension has not been sufficiently utilized as an attraction factor for the city. Efforts to make the archipelago off Helsinki’s shores more accessible for the public will continue. To encourage recreation, upgrade tourist services and increase the general appeal of the city, a maritime strategy will be drawn up to find ways to improve the accessibility of maritime areas, develop services in the archipelago and promote seaside events. Helsinki’s archipelago will be made into an even more enticing tourist attraction and recreation area. An international public arts biennale benefiting from the charm of the Helsinki archipelago will be created.
Modern climate responsibility.
In whatever it does, Helsinki underlines ecological values and, consequently, strives to join the C40 climate network of the leading cities of the world. Helsinki profiles itself as an internationally networked pioneering local implementer of global responsibilities.
Helsinki takes its own responsibility for the prevention of climate change seriously and ambitiously. Helsinki sets the goal of reducing emissions by 60 per cent by 2030, and brings forward its target of carbon neutrality to 2035 instead of 2050, as earlier. Helsinki is preparing for a possible decision by the State to forbid the use of coal in energy production. Here, Helsinki will need consistent State support to develop solutions to compensate for this. The carbon neutrality goal is set in a way that corresponds to general practice in Finland.
The energy efficiency of buildings will be improved both in the construction of new and the renovation of old buildings. Helsinki’s energy efficiency norms are more ambitious than the national minimum level. Helsinki strives to combine renewable energy sources with energy efficiency in an optimal way, both in individual buildings and in areas. Traffic emissions will be reduced across the city’s transport system by promoting both cycling and pedestrianism and by raising the share of e-vehicles and buses and rail transport. Helsinki paves the way for a strong surge in the number of e-vehicles by enabling the market-driven construction of a public charging infrastructure. The use of renewable energy sources will be increased on both a large and small scale.
Emission reductions and circular economy projects will be carried out in Helsinki in tandem with the business community and residents. Helsinki wants to increasingly actively serve as a platform for interesting and successful innovations that generate new potential exports.
A scheduled action program for implementing emission reductions will be drawn up before the end of February 2018. The report of the city’s Climate Work Group and the approved development program of Helen, Helsinki City’s power company, form the basis of this work.
4. Responsible management of finances is the foundation of a prosperous city.
The city’s economy is managed in a responsible, sustainable and productive way in order to ensure public services for residents in the long term and for Helsinki to be a competitive location for companies.
The planned regional government reform will give rise to exceptional uncertainties for the city’s finance in the coming years. After costs and the tax income transferred from Helsinki to the county, the city’s tax-based financing in proportion to the need for investments in a growing city would decrease substantially. The city’s local tax revenue would decrease by two thirds. Meanwhile, the city’s existing loan stock would remain unchanged, which means the relative indebtedness would increase materially. The role of State finance for the city’s economy would be proportionally bigger than today – a circumstance which adds to future uncertainties about finance.
The investment capacity of a growing Helsinki has to be ensured under all circumstances. Challenges are foreseen by keeping total investment at a level that can be funded during the strategy period without adding to the per capita indebtedness of the city. During the first half of the Council’s term of office, an assessment of land policy will be made, with the principal on land sales decisions being based on the business policy and other strategic goals of the city.
Helsinki’s finances are based on a taxation that is steady and predictable for residents. A high rate of employment is the basis for a steady city economy. The goal is to raise the employment rate, which will be reflected in a faster rise in taxable revenue per capita in Helsinki compared to other municipalities of the Helsinki Region. The objective during the Council’s term of office is to increase the share of corporate tax that goes to Helsinki to a level of above 30 per cent.
Helsinki takes its own responsibility for balancing public finances, and sees to an improvement in the city’s total productivity. The needs of a growing city and changing cost levels will be taken into account when scaling total operational expenditure. This will be done particularly concerning basic services as they are the ones that growth raises the costs for most directly. The enhanced functionality enabled by the recent organizational reform will be harnessed to cover – with a 0.5 per cent annual rise in productivity – a part of the increase in operational expenditure caused by population growth. Total productivity will be improved by investing in management and leadership and in good cooperation with staff, whilst also ensuring the quality of public services. The competitiveness of services will be secured by modernizing them. Helsinki strives to reach the average unit cost levels of other large cities.
Investments are guided by effectiveness and correct timing. The level of investment is set so as to ensure the investments required by the city’s competitiveness, housing policy goals and transport system. Decisions regarding when the most important new area developments are to be built will be made during the strategy period.
The level of renovation investment in the city’s service facilities will be raised in accordance with the Real Estate Strategy so as to ensure the usefulness of an efficient facility network. The focuses are on the safety and healthiness of facilities. Investments necessitated by indoor air problems will not result in rises in rents charged for facilities.
The city pursues responsible HR policy and invests in good leadership. Helsinki will not dismiss permanent staff for financial or production-related reasons. When the health, social services and regional government reform comes to effect, the assumption is that some staff from the city’s administration and support services, too, will be transferred to the county authorities to an extent corresponding to duties transferred.
5. Helsinki strengthens and diversifies its promotion of interests.
Helsinki will be increasingly different from the rest of Finland. Helsinki becomes more international and diversified at a faster pace than the rest of the country. For example, housing forms and ideals, exercise and leisure habits and preferences are increasingly diverging. The spread of urban lifestyles influences residents’ values and attitudes and widens the mental gap vis-à-vis the rest of Finland. There is a growing need to increase mutual understanding and soften harmful tensions between various parts of Finland.
The city strives to raise public awareness of the special character of the country’s only metropolis. Success for Helsinki is in the interest of Finland as a whole. Helsinki seeks to find the kind of functional and sustainable cooperation with the State that compares with such cooperation in other European capitals. Aspects concerning growing city regions are relevant to other regions in Finland, too, and urban policy is vital for the wellbeing of the whole country. Helsinki consolidates its own interest in Finland, forwards the creation of a modern urban policy agenda, and ever more actively creates partnerships with the rest of the Helsinki Metropolitan Area and with other big cities in Finland.
Helsinki will strengthen its international activities with a special focus on digitalization and on combating climate change – two factors that are among the strongest global change factors and that unite all leading cities today, and thus make for good profiling areas in international relations. City diplomacy is harnessed for business interests in Asia, particularly China. Helsinki prioritizes Beijing as a partner city and promotes the stopover concept together with the State and the tourist industry. The Twin City concept with Estonian capital Tallinn is continued, cooperation with the rest of Scandinavia is promoted and urban relations to Russian cities are strengthened.
To be of even more use to the favourable development of the whole country, Helsinki raises its own ambition level at comparisons between leading cities in the world. The city selects a few serious international benchmarks and rankings and follows them systematically to try to improve its ranking. Helsinki is aware of its position as the shared capital of all Finnish citizens. To foster a sense of belonging together, the capital increases its interaction with other parts of Finland.

Strategy university of helsinki


Start by choosing a theme.
luova_ymparisto Created with Sketch.
A CREATIVE, INTERNATIONAL ENVIRONMENT FOR LEARNING AND TOP-LEVEL RESEARCH.
opiskelija_keskioon Created with Sketch.
resurssit Created with Sketch.
RESOURCES FOR REFORM.
A CREATIVE, INTERNATIONAL ENVIRONMENT.
FOR LEARNING AND.
International competition between universities for researchers, students, research funding, donations as well as recognition will continue to increase. The quality of research and teaching, and the reputation thus achieved, will be decisive factors in the recruitment of students and staff alike.
By the year 2025, the University of Helsinki aims to have established itself as a cutting-edge research and learning environment that attracts students, researchers and partners from all over the world. A high-quality infrastructure and extensive digital resources will enable creative work in the academic community. The University will bolster its key research areas by collaborating with its international partners.
Profiling and recruitment.
A high level and high-impact research.
High-quality research infrastructure.
In the midst of great challenges and changes, political and social demands on universities will become more pronounced. Universities must be able to develop education further in accordance with the competence demands and labour market needs of the future. Today’s students will be solving tomorrow’s challenges. Digitisation and technological advances in general will open up new opportunities for conducting research and offer novel methods for teaching and learning.
The University of Helsinki’s objective is that in 2025, the focus will be on the students. The University will offer its students competitive degree programmes and degrees of broader scope than before. Right from the beginning of their studies, students will have the opportunity to participate in research.
Interaction and learning.
in the scientific community.
The environment the University is operating in is in a state of upheaval, which requires that the University be able to continuously reform itself. Because of the tightening economic situation, the University must seek funding from various national and international sources. Hence, the University must be able to redirect its operations according to the changing environment.
The University of Helsinki’s objective is that in 2025, it will be acclaimed for its open and experimental culture. The staff will be offered opportunities for professional development to meet the changing needs of the operating environment. The University will be flexible in seeking funding from various sources.
An open and innovative.
The University of Helsinki focuses on strong basic research. The University will select key research areas which support its operational profile and for which it will allocate funding, human resources and support services. The University’s profile will be promoted by recruiting top talent, who will be offered attractive start-up packages. Education will be designed according to the needs of society.
AVERAGE PLACEMENT IN INTERNATIONAL.
UNIVERSITY RANKINGS UP TO 2020.
Fresh thinking and creative interaction will help the University of Helsinki to solidify its position among the leading universities in the world.
IN 2017—2020, THE UNIVERSITY OF HELSINKI WILL.
create a clear international profile.
raise the share of international teaching and research staff to 30%
expedite the admissions procedure for international students and.
introduce Bachelor’s programmes with broad programme options for applicants and organise the admissions procedure according to degree programmes that offer clear study paths towards the range of Master’s programmes.
AVERAGE PLACEMENT IN INTERNATIONAL.
UNIVERSITY RANKINGS UP TO 2020.
Fresh thinking and creative interaction will help the University of Helsinki to solidify its position among the leading universities in the world.
COMPETITIVE.
Programmes leading to Bachelor’s and Master’s degrees will be organised into multidisciplinary joint degree programmes. Bachelor’s, Master’s and doctoral education will constitute a framework with predictable transition paths from one level to another. After completing a Bachelor’s degree, applicants from the University of Helsinki and other universities and institutions of higher education in Finland and abroad can apply to a Master’s degree programme. Master’s degree programmes will be developed further to attract international students.
THE SHARE OF INTERNATIONAL.
MASTER’S DEGREE STUDENTS IN 2020.
THE SHARE OF INTERNATIONAL.
DOCTORAL STUDENTS IN 2020.
The new degree programmes will be open for application starting in autumn 2017.
IN 2017—2020, THE UNIVERSITY OF HELSINKI WILL.
harmonise the curricula of degree programmes.
engage employers in degree programmes.
integrate business and entrepreneurship training into all fields of education and.
harmonise the application and admissions processes for doctoral education.
THE SHARE OF INTERNATIONAL.
MASTER’S DEGREE STUDENTS IN 2020.
THE SHARE OF INTERNATIONAL.
DOCTORAL STUDENTS IN 2020.
The new degree programmes will be open for application starting in autumn 2017.
AN OPEN AND INNOVATIVE.
The University will promote open interaction through flexible digital channels and campus-specific meeting points. Cooperation with social forces and corporations will be diversified. The operational culture of the University of Helsinki will be socially, ecologically and financially responsible.
The new Think Corner to be opened in 2017 will make science available to everyone. The aim is to inspire new topics for debate, networks and deeds towards a better world.
IN 2017—2020, THE UNIVERSITY OF HELSINKI WILL.
support various community-focused operating environments, such as the Teachers’ Academy, the Helsinki Collegium for Advanced Studies and Think Corner 2017.
implement the Change Programme.
further multilingualism in all its activities in accordance with the University of Helsinki Language Policy and.
develop information systems from a user-friendly perspective.
The new Think Corner to be opened in 2017 will make science available to everyone. The aim is to inspire new topics for debate, networks and deeds towards a better world.
A HIGH LEVEL AND HIGH-IMPACT RESEARCH.
Research problems formulated from a multidisciplinary perspective and cooperation across units enhance the social impact of research. The University will encourage the exploitation of research results and provide professional support for the exploitation. The quality of research at the University will be regularly monitored through international rankings.
NUMBER OF HIGH-QUALITY INTERNATIONAL SCIENTIFIC PUBLICATIONS IN 2020.
The University will support the career advancement of exceptionally successful junior researchers.
IN 2017—2020, THE UNIVERSITY OF HELSINKI WILL.
encourage and help researchers to apply for international funding.
consider the exploitation of research as a professional merit.
support corporate cooperation by developing a partnership model for the entire University and.
establish the quality system as a part of all operations at the University and its units.
NUMBER OF HIGH-QUALITY INTERNATIONAL SCIENTIFIC PUBLICATIONS IN 2020.
The University will support the career advancement of exceptionally successful junior researchers.
INTERACTION AND.
LEARNING IN THE.
Learning and contributing to the creation of new knowledge form the core of academic studies. Students will participate in the planning and implementation of teaching. They will already be engaged in research when completing their Bachelor’s and Master’s level studies. The methods of learning assessment will be diversified, and new digital solutions that support learning will be introduced in teaching.
Students will be introduced early on to research-driven work methods and participate in research during their Bachelor’s and Master’s level studies.
IN 2017—2020, THE UNIVERSITY OF HELSINKI WILL.
encourage students to take the role of peer instructors and.
provide training and support in the implementation and extensive exploitation of research-based teaching and learning methods.
Students will be introduced early on to research-driven work methods and participate in research during their Bachelor’s and Master’s level studies.
RESOURCES FOR REFORM.
The development of human resources improves wellbeing at work, promotes the staff's readiness to advance to more challenging duties and opens up opportunities to enhance the University’s performance.
RESULTS OF THE WORKPLACE WELLBEING SURVEY.
The staff's digital skills will be developed further throughout the University.
IN 2017—2020, THE UNIVERSITY OF HELSINKI WILL.
develop further the staff’s digital skills throughout the University.
offer the staff opportunities for career advancement as part of the reorganisation of administration and services.
ensure that the job-related objectives of each member of the University community are linked to the University’s objectives and.
support management that enhances workplace wellbeing.
RESULTS OF THE WORKPLACE WELLBEING SURVEY.
The staff's digital skills will be developed further throughout the University.
OPEN RESEARCH.
The University of Helsinki will be a pioneer in the production and exploitation of open knowledge.
Number of Open Access publications in 2020:
Open research will serve as a basis for innovations. Research infrastructures will be developed in accordance with the policy of open science.
IN 2017—2020, THE UNIVERSITY OF HELSINKI WILL.
make research methods, materials and results accessible to the academic community and society at large and.
make increasing use of open forums, digital environments as well as self - and peer-evaluation in teaching.
Open research will serve as a basis for innovations. Research infrastructures will be developed in accordance with the policy of open science.
Number of Open Access publications in 2020:
DIGITISATION OF.
Both electronic learning environments and customisable teaching facilities will support learners as active agents. Open and digital learning environments for students will replace traditional classrooms. Online environments will adhere to the policy of multilingualism.
Learning environments will be designed to be flexible and engaging.
IN 2017—2020, THE UNIVERSITY OF HELSINKI WILL.
increase the versatile use of online learning environments and.
implement mobile and customised services for teaching and studies.
Learning environments will be designed to be flexible and engaging.
VERSATILE AND FLEXIBLE FUNDING.
All members of the University community must strive to impact University funding. When recruiting researchers and teachers, consideration will be given to their ability to acquire new international funding, recruit the best students and to carry out internationally recognised research and high-quality teaching.
The amount of annual international research funding will double by 2020.
IN 2017—2020, THE UNIVERSITY OF HELSINKI WILL.
increase and support the acquisition of international funding and fundraising and.
flexibly allocate funding to areas of strategic importance.
The amount of annual international research funding will double by 2020.
HIGH-QUALITY.
Research infrastructures support the University’s profile and provide an attractive environment for researchers. The accessibility and use of infrastructures will be enhanced.
Up-to-date research infrastructures and skilled support staff will enable high-quality research.
IN 2017—2020, THE UNIVERSITY OF HELSINKI WILL.
improve online access to research infrastructures and.
centralise the coordination of infrastructures.
Up-to-date research infrastructures and skilled support staff will enable high-quality research.
INTERNATIONAL.
Close cooperation with international partners will increase, particularly thanks to European research funding. Together with international partner universities, the University will boost research profiles, visibility and funding to the mutual benefit of all parties. The University will encourage its researchers to spend longer periods in research centres abroad.
The University of Helsinki continues to be one of the leading universities in the world and a strong force both nationally and globally. We cannot achieve this alone, but must engage in close collaboration with our present and future partners.
IN 2017—2020, THE UNIVERSITY OF HELSINKI WILL.
establish a University-wide selection procedure for international strategic partnerships and.
extend strategic partnerships to involve all organisational levels.
The University of Helsinki continues to be one of the leading universities in the world and a strong force both nationally and globally. We cannot achieve this alone, but must engage in close collaboration with our present and future partners.
GLOBAL IMPACT IN INTERACTION.
STRATEGIC PLAN OF THE UNIVERSITY OF HELSINKI 2017—2020.

No comments:

Post a Comment